سبک زندگی

آیا تشک می تواند باعث کمردرد شود؟ (چند علامت هشدار دهنده)

کمردرد بعد از خواب

آیا تشک می تواند باعث کمردرد شود؟ اگر دائماً با کمردرد صبحگاهی از خواب بیدار می شوید، ممکن است برای شما سوال باشد که آیا تشک شما مقصر این موضوع است؟

اگر تشک شما قدیمی است یا برای بدن شما مناسب نیست برای ایجاد وضعیت خواب مورد علاقه شما ایده آل نمی ­باشد و می تواند به کمردرد شما منجر شود. بیایید به برخی از نشانه هایی که مشخص می کند تشک شما ممکن عامل این موضوع باشد نگاهی بیندازیم.

چگونه بفهمیم تشک تخت خواب باعث کمردرد صبحگاهی شده است؟

اگر تا اکنون به کمردرد مبتلا شده ­اید، تنها نیستید. تخمین زده می شود که 50 تا 80 درصد از بزرگسالان حداقل یک بار کمردرد را در طول زندگی خود تجربه می کنند.

درد شدید یا مزمن همیشه نیاز به مراجعه به پزشک برای کشف علت اصلی دارد. اما اگر پس از مدتی بیدار شدن و حرکت کردن احساس کمردرد شما بهتر شد، تشک شما ممکن است علت آن باشد. در اینجا برخی از علائم را بررسی خواهیم کرد.

1. با کمر درد از خواب بیدار می شوید.

کمر درد بعد از خواب

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما درد صبحگاهی یکی از اولین مشخصه­ هایی است که نشان می‌دهد و تشکتان‌ دیگر مناسب شما نیست. اگر وقتی به رختخواب می روید احساس خوبی دارید اما با درد کمر از خواب بیدار می شوید، تشک شما می تواند یکی از عوامل موثر باشد. تشک مشکل دار می تواند انحراف ستون فقرات را به دنبال داشته باشد که به نوبه خود منجر به کمردرد صبحگاهی می شود.

2. شما هنگام خواب در  رختخواب احساس راحتی ندارید.

عدم احساس راحتی در تمام طول شب نه تنها شما را بیدار نگه می دارد، بلکه می تواند با کمردرد شما نیز مرتبط باشد. هنگامی که سعی می کنید موقعیتی راحت پیدا کنید، می چرخید، نشانه آن است که تشک شما ممکن است مناسب شما نباشد.

3. اغلب در شب از خواب بیدار می شوید.

تخت و کمر درد

در یک مطالعه، بیش از 35 درصد از بزرگسالان حداقل سه شب در هفته بیدار می شوند و 23 درصد حداقل یک بار در هر شب بیدار می شوند. حتی اگر بیدار شدن در شب امری رایج است، به این فکر کنید که آیا تشک شما حمایتی را که برای خواب راحت نیاز دارید به شما می دهد یا خیر.

4. اغلب احساس افتادن از تخت را دارید.

آیا احساس می کنید می خواهید از لبه تخت خود بیفتید؟ این نشانه آن است که تشک شما فاقد پشتیبانی خوب از کناره­ ها است. عدم تکیه گاه لبه ممکن است به این معنی باشد که ساختار تشک شما در حال خراب شدن است و موجب کمر درد صبحگاهی شما می­شود.

5. بیش از حد در تشک خود فرو میروید.

تشک بیش از حد نرم

تشک شما نباید به اندازه ای نرم باشد که شما در آن فرو بروید و کمرتان در حالت خمیده قرار بگیرد. تشک این چنینی نه تنها نمی‌تواند ستون فقرات شما را در یک راستا نگه دارد، بلکه می‌تواند تحرک شما را در شب محدود کند و در هنگام بیدار شدن منجر به درد کمر صبحگاهی شود. بنابراین پیشنهاد می شود که تشک متناسب با وزن و سلیقه خود انتخاب کنید.

6. تشک شما دچار افتادگی شده است.

نشانه های تشک خراب

بر خلاف تشک فرورفته که تمام بدن شما را می پوشاند، افتادگی تشک در جایی که بیشتر به حمایت نیاز دارید فرو می رود، معمولاً درست زیر کمرتان. افتادگی تشک می تواند باعث انحراف ستون فقرات و کمردرد شود.

 

این موارد تنها نشانه های تشک نامناسب نیستند. به نظر شما نشانه ها و عوامل دیگر تشکی که باعث کمردرد می شوند چیست؟ تجارب و سوالات خود را در دیدگاه ها به اشتراک گذارید.

جهت مشاوره و خرید تشک مناسب خود با فروشگاه اینترنتی آروین تشک در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *