سبک زندگی

چگونه می توان از درد کمر، شانه و مفاصل جلوگیری کرد؟

درد کمر و ستون فقرات

هنگامی که بدن شما  در هنگام خواب به درستی پشتیبانی نشود، می توانید درد عجیبی را تجربه کنید. درد گردن و شانه ممکن است نشان دهد که بالش های شما کار خود را انجام نمی دهند. اما درد کمر یا مفاصل می تواند به این معنی باشد که شما به تشک مناسب‌تری نیاز دارید. هدف این است که به مکانی برسید که تکیه گاه ستون فقرات (که به درجه ای از سفتی تشک نیاز دارد) و تسکین نقطه فشار (که به درجه ای از نرمی تشک نیاز دارد) در هم تلاقی کنند. بنابراین چگونه می توان از درد کمر، شانه و مفاصل جلوگیری کرد؟ در این مقاله به پاسخ این سوال پرداخته می شود.

چگونه می توان از درد کمر، شانه و مفاصل جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از تیر کشیدن و درد  کمر، شانه و مفاصل زمان بیدار شدن ، هنگام خواب بدن باید تقریباً صاف و در یک ردیف “خنثی” قرار داشته باشد. در زمان خوابیدن به پشت و خوابیدن بر روی شکم باید بتوان از گردن به کمر (ستون فقرات) و به زانو یک خط کشید. درخواب به کنار باید بتوان از نقاط میانی گوش ، شانه ها و لگن خط کشید.

تأثیر حالت های مختلف خوابیدن بر کمر

همانند حالت ایستاده، هنگام خوابیدن نیز قرارگیری مناسب ستون فقرات از اهمیت بالایی برخوردار است. کم و بیش ، تراز ستون فقرات شما ، به جز منحنی ظریف به سمت داخل شکم در پایین کمر باید صاف باشد. برای وجود همسویی خوب موارد زیر تست کنید:

  • اگر به پشت دراز می کشید: دست خود را به زیر کمرتان بلغزانید.  متناسب با اندازه دست شما باشد نه خیلی تنگ باشد و نه خیلی آزاد باشد که این حالت نشان از حمایت مناسب تشک از کمر شما می‌باشد.

  • اگر به پهلو دراز  می کشید: در هنگام خرید از دوست خود بخواهید از پشت شما یک عکس بگیرد. آیا احساس می کنید شانه ها یا باسن شما پایین است؟ در این صورت ، شما ممکن است به چیزی نرم تر نیاز داشته باشید.

  • اگر به روی شکم دراز می‌کشید: یک عکس از پهلو بگیرید. آیا انحنای کمرتان کمی اغراق آمیز به نظر می رسد؟ آیا احساس می کنید نیروی جاذبه روی شکم شما پایین می آید؟ در این صورت ، شما به یک تشک سفت‌تر نیاز دارید.

اهمیت تشک مناسب

نقاط فشار قسمت های استخوانی یا سنگین بدن شما هستند – مانند شانه ها ، باسن یا زانوها – که به سطح تخت فشار می آورند. بسته به موقعیت خواب شما متفاوت هستند. اگر دچار مشکلات عضلانی یا مفصلی هستید، از نظر اسکلتی عضلانی باید فشار کاهش یابد. به عنوان مثال ، اگر شما یک خواب همراه با درد مفصل ران یا تاندینیت روتار کاف (در جایی که بافت متصل کننده عضله به استخوان ملتهب می شود) داشتید، یک تشک می خواهید که خیلی سفت نباشد تا بیش از حد این مناطق دردناک تحت فشار نباشند (حتی بهتر این است که تا زمان بهبودی این مناطق به پهلو نخوابید).

چگونه می توان از درد کمر، شانه و مفاصل جلوگیری کرد؟

نقاط فشار قسمت های استخوانی یا سنگین بدن شما هستند – مانند شانه ها ، باسن یا زانوها – که به سطح تخت فشار می آورند. بسته به موقعیت خواب شما متفاوت هستند.

جاناتان کیرشنر، یک متخصص فیزیوتراپی و مدیر فلوشیپ در بیمارستان جراحی ویژه ، گفت: برای خواب‌های فاقد شرایط خاص، نقاط فشار کمتر باعث نگرانی پزشکی هستند. این به این دلیل است که اکثر ما هنگام خواب کاملاً حرکت می کنیم. با این وجود ، اگر یک تشک را امتحان می کنید و احساس می کنید که تشک به قسمت های خاصی از بدن شما فشار می آورد ، پس احتمالاً انتخاب شما از نظر راحتی برای شما مناسب نیست. اگر این احساس اکنون شما را آزار می دهد ، به این فکر کنید که ساعت 3 صبح که در خوابیدن مشکل دارید، چه مزاحمتی ایجاد می کند.

کلام آخر

همان طورکه بیان شد انتخاب تشک مناسب با توجه به ویژگی های منحصر به فرد شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کالای خواب آروین آماده ارائه انواع تشک های طبی، طبی فنری و فنری و سایر لوازم مرتبط با خواب به شما عزیزان می باشد که می تواند تمام نیاز های شما را در جهت آرامش و آسایش مطلوب در هنگام خواب فراهم نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *